24 Şubat 2012 Cuma

Müjde, Saat Kulesi onarılıyor

1956 yılında Saat Kulesi’nin üst iki katı yıktırılmıştı. O günden sonra tam 55 yıl kule bir türlü onarılamadı ve bir kara mizah örneği gibi Edirne’nin ortasında harap hali ile yer alıyor.


Saat Kulesi için ben de tam elli yıldan beri defalarca yazı yazmıştım, fakat bir netice çıkmamıştı.

İstanbul Teknik Üniversitesi profesörlerinden birinin kulenin yıktırılmasına ilişkin verdiği rapor ile saat kulesi yıktırılmıştı. Acı taraf şudur ki, kulenin yıktırılması dinamitle olmuş ve üst katlar ancak böyle yıktırılabilmişti.

Bundan 4-5 yıl önce Edirne’nin iktidar partisinden milletvekili olan Necdet Budak’a mektup yazarak kulenin eski fotoğraflarını yolladım ve saat kulesinin tekrar eski hali ile Edirne’de yaşatılması gerektiğine bir kez daha dikkat çektim.

Sayın milletvekili bu işe olumlu bakmış ve Kültür Bakanlığı’nın girişimi ile projesi hazırlanmış fakat araya Edirne Valisi Nusret Miroğlu’nun girmesi üzerine restore işi yapılamamıştı.

Bu kule, Kültür Bakanlığı'na aittir, yani Vilayet ile ilgisi yoktur. Ama ne var ki, Valimiz, “Bu işi ben yaparım” diye araya girmiş ve böylece proje geri çekilmişti. Tesadüfe bakın ki Valimizin bir hafta sonra tayini çıkınca her şey yüzüstü kalmış oldu.

Geçenlerde Sayın Valimiz Gökhan Sözer ile yaptığım bir sohbette, Saat Kulesi’nin yarım asırdır Edirne için bir yüz karası olduğunu anlattım ve onarımı için ricada bulundum. Sayın Valimizin yaptığı açıklama yüreğime su serpti. Verdiği yanıt çok olumlu idi ve kulenin ihalesinin pek yakında yapılarak, Edirne Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu tarafından onaylanan proje ile onarımın başlayacağını öğrendim.

Hele şükür! Yarım asır kendi haline terk edilen ve Edirne’nin güzel bir siluetini temsil eden kule ele alınmış oluyor. Sevinmemek elde değil. Yurdumuzda her kentte bir saat kulesi varken, Edirne’de niye olmasın? Zaten kulenin yarısı mevcut, diğer yarısı da yapılırsa, Edirne tekrar eski siluetine kavuşacak. Sayın Valmize çok teşekkür ettim. Yarım asırdan bu yana tekrar Edirne’nin yaşamına döndürülmesi için mücadele ettiğim bu önemli eser kurtuluyor.

Buna müjde demekten başka ne diyebiliriz?
 
 Kaynak: HUDUT Gazetesi, 14 Mayıs 2011, Cumartesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder